Fandi
“…setiap kali apabila aku diperkenalkan dengan kawan baru dan disebut dengan “ title haji” pasti ada wajah yang berubah atau reaksi spontan yang menampakkan kejutan……
…..kadang-kadang terlintas difikiran saya apa masalahnya pada diri saya sehinggakan begitu sekali pandangan mereka… Lebih teruk lagi bila abang tiri aku tu melemparkan kutukkan sesedap hatinya..tanpa berperasaan dia kata selalunya “title haji” ni hanya untuk orang dah tua dan pencen….dia tak sedar plak yang dia tu dah tua tapi tak terkira nak menyimpan untuk pergi haji…heee. Gurau je bang !..

“…..satu lagi pengalaman yang pastinya tak akan saya lupakan apabila seorang teman cuba memperkenalkan saya kepada kawannya…konon cerita nak “rekemen sebagai teman istimewa” Semasa mereka berdua sedang berbual-bual melalui SMS, …tiba-tiba nak dijadikan cerita terhantar lah pulak mesej pertanyaan gadis itu kepada saya…katanya “ Haji tu pakai serban dan berjubah ke? Berjanggut dan berjambang ke?” Lalu saya jawab.. “masa dah berlalu zaman dah berubah”…haa…terkezzzzuu…uuuut !!! mereka.”

Bagi saya semua itu hanya sebahagian dari cerita-cerita kehidupan… Soal title tak penting…yang penting segala amal dilakukan kerana rasa kecintaan dan pengabdian kepada Allah s.w.t…. Semoga Allah memberkati segala amal yang dilakukan dan merahmati kehidupan hamba ini....
0 Responses